Blog.

 

Κυκλαδίτικα Ειδώλια. 

Με μια διαφορετική οπτική…
Τα περισσότερα ειδώλια βρέθηκαν μέσα σε τάφους και ορισμένα σε σπίτια, ιερά και οικισμούς. Το αρχαιότερο Κυκλαδικό ειδώλιο βρέθηκε στο Σάλιαγκο, ένα νησάκι μεταξύ της Πάρου και της Αντιπάρου. Ο πρώτος που συστηματοποίησε τη μελέτη του κυκλαδικού πολιτισμού ήταν ο σπουδαίος Έλληνας αρχαιολόγος Χρήστος Τσούντας. Κατά καιρούς έχουν διατυπωθεί διάφορες απόψεις σχετικά με τη σημασία τους. Έχουν ερμηνευτεί ως υποκατάστατα ανθρωποθυσιών ή ως εικόνες σεβαστών προγόνων, ως ψυχοπομποί ακόμα και ως παιχνίδια για να παίζει με αυτά ο νεκρός. Μια άλλη ερμηνεία θέλει τα ειδώλια μορφές, παρόμοιες με τους ήρωες και τις νύμφες του ελληνικού πανθέου. Πιο πολύ έχει υποστηριχθεί ότι απεικονίζουν τη θεότητα της Γονιμότητας….
Το τι πραγματικά αντιπροσωπεύουν δεν θα το μάθουμε ποτέ με σιγουριά. Άλλωστε αυτή είναι η γοητεία της ερμηνείας. Πέρα από τη σχέση του ανθρώπου με την θεότητα, μας οδηγούν και σε άλλες αναζητήσεις. Επειδή λοιπόν δεν υπάρχουν γραπτά κείμενα, αποτελούν βασική πηγή γνώσης, όχι μόνο για την τέχνη των ανθρώπων της εποχής εκείνης, αλλά και για την κοινωνική πραγματικότητα όπου ζούσαν, τα ταφικά τους έθιμα, τις θρησκευτικές τους δοξασίες, τις ασχολίες τους….κ.α..
.
With a different perspective …
Most of the figurines were found in tombs and some in houses, sanctuaries and settlements. The oldest Cycladic figurine was found in Saliago, an island between Paros and Antiparos. The first to systematize the study of Cycladic culture was the great Greek archaeologist Christos Tsountas. From time to time various views have been expressed about their importance.They have been interpreted as substitutes for human sacrifice or as images of respected ancestors, as psychopaths and even as toys for the dead to play with. Another interpretation wants the figurines figures, similar to the heroes and nymphs of the Greek pantheon. It has been mostly claimed that they depict the divinity of Fertility ….
We will never know for sure what they really represent. After all, this is the charm of interpretation. Apart from man’s relationship with divinity, they lead us to other pursuits. Because there are no written texts, they are a basic source of knowledge, not only for the art of the people of that time, but also for the social reality where they lived, their burial customs, their religious beliefs, their occupations …



Μία ελληνική παγκόσμια πρωτιά είναι η ύπαρξη αυτής της πόλης κάτω τα κύματα, καθώς είναι η αρχαιότερη στον κόσμο…. “Ατλαντίδα”


.
Σύμφωνα με τις τελευταίες έρευνες πρόκειται για μία από τις αρχαιότερες βυθισμένες πολιτείες στον κόσμο και εκτείνεται σε περίπου 50 στρέμματα. Περιλαμβάνει ακέραιες κατόψεις κτιριακών συγκροτημάτων, αυλές, δρόμους, θαλαμοειδείς και κιβωτιόσχημους τάφους. Ειδικότερα, τα θραύσματα κεραμικής που συγκέντρωσαν οι αρχαιολόγοι οδήγησαν στο συμπέρασμα ότι πρόκειται για έναν προϊστορικό οικισμό που κατοικήθηκε για πρώτη φορά στην Τελική νεολιθική περίοδο 4500-3200 π.Χ και εκτείνεται χρονικά και στις τρεις εποχές της χαλκοκρατίας αλλά άκμασε ιδιαίτερα στην πρώιμη 3300-2000 π.Χ. και στην ύστερη εποχή του χαλκού 1600-1100 π.Χ. (Μυκηναϊκός Πολιτισμός).
.
.
.
A Greek world first is the existence of this city under the waves, as it is the oldest in the world …. “Atlantis”
.
According to the latest research, it is one of the oldest submerged states in the world and extends to about 50 acres. It includes whole floor plans of building complexes, courtyards, streets, chamber-shaped and box-shaped tombs. In particular, the pottery fragments collected by archaeologists led to the conclusion that this is a prehistoric settlement that was first inhabited in the Late Neolithic period 4500-3200 BC and extends to all three eras of the Bronze Age but particularly in the early 3300-2000 e.g. and in the late Bronze Age 1600-1100 BC. (Mycenaean civilization).






.
Τo στούντιο Zuber υπήρξαν τμήμα μίας μεγαλύτερης αναγέννησης της φωτογραφικής τέχνης στη Γαλλία την περίοδο μεταξύ Α’ και Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Δεν ήταν μία τυπική επιχείρηση αλλά ένα σταυροδρόμι ανεξάρτητων καλλιτεχνών, ένα μελίσσι, ένα σημείο αναφοράς, ένα κέντρο συνάντησης που έπαιρνε τη μορφή ενός εργαστηρίου στα κτήρια του πρακτορείου Damour στο Παρίσι. Εκεί όπου ο Rene Zuber λειτουργούσε το τμήμα φωτογραφίας και εμφάνιζε τις δικές του φωτογραφίες.
Να σημειώσουμε ότι η δουλειά των στούντιο Zuber είχε μεγάλη απήχηση στα μέσα ενημέρωσης της Γαλλίας, ενώ το 1934 συνεργάστηκαν με τη Maria Eisner δημιουργώντας το πρώτο συνεργατικό φωτογραφικό πρακτορείο στον κόσμο με την επωνυμία Alliance Photo. Το μοντέλο αυτό αποτέλεσε πρότυπο για τη λειτουργία του ξακουστού πρακτορείου Magnum, μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Την ίδια χρονια, το 1934 προέκυψε και η εταιρεία Films du Compas μέσω της οποίας γυρίστηκε το πρώτο ντοκιμαντέρ του Zuber σε συνεργασία με τον Roger Leenhardt που αφορούσε την Κρήτη.
Το ντοκιμαντέρ “Στην Κρήτη δίχως τους Θεούς” προξένησε εντύπωση ενώ μαζί με το ντοκιμαντέρ ο Zuber προχώρησε και στην καταγραφή της ζωής στην Κρήτη μέσω ενός πλούσιου φωτορεπορτάζ. Ένα τμήμα αυτού του φωτογραφικού υλικού που καταγράφει τη ζωή των κρατικών, από τη συλλογή του αλατιού, ως το γνέθιμο του μαλλιού και την κατασκευή τούβλων στο Καμίνι της Αγιάς Μαρίνας στα Χανιά.
.
Και τμήμα των φωτογραφιών του Rene Zuber, όπως κοινοποιήθηκαν από την Ελένη Σημανδήρη…..

Το χωριό του Μοριά που απομονώθηκε από την υπόλοιπη Ελλάδα για να γλυτώσει από τους πειρατές…

Το χωριό του Μοριά που απομονώθηκε από την υπόλοιπη Ελλάδα για να γλυτώσει από τους πειρατές…
Στα πόδια του Πάρνωνα απλώνεται ένας από τους ελάχιστους ανεπιτήδευτους παραδοσιακούς οικισμούς των ακτών του Μοριά που διατηρεί το χρώμα και τη γραφικότητά του.  Ο λόγος για το Κυπαρίσσι Λακωνίας, το όποιο ήταν απομονωμένο από την υπόλοιπη Ελλάδα μέχρι το ’70 καθώς δεν υπήρχε οδικό δίκτυο. Βρίσκεται  100 μέτρα ψηλότερα από τη θάλασσα και καλύπτεται από πυκνή μεσογειακή βλάστηση που αποτελείται πεύκα, χαρουπιές και κυπαρίσσια. Χτίστηκε έτσι για προστασία από τους πειρατές, όταν αυτοί λεηλατούσαν τις ακτές της Πελοποννήσου. Αργότερα, όταν πέρασε ο κίνδυνος, δημιουργήθηκαν οι παραθαλάσσιοι οικισμοί Παραλία και Μητρόπολη, τα επίνεια του Κυπαρισσιού. Ο μοναχικός οικισμός μετατρέπεται σε τουριστικό κέντρο κατά τους θερινούς μήνες και πολλοί διάσημοι επισκέπτες το έχουν επιλέξει κατά καιρούς για να κάνουν ήσυχες διακοπές, όπως η Νταϊάνα και ο Τζορτζ Μπους….
Το Κυπαρίσσι είναι κτισμένο στη θέση της αρχαίας πόλης Κύφαντα, γνωστή για τα πηγαία νερά της, εξ ου και η δεύτερη ονομασία του «Βρύση». Ονομαζόταν «Κύφαντα», λόγω της μορφολογίας της περιοχής, με τις απότομες χαράδρες και τις καμπύλες βουνών και λόφων, από την λέξη κύφος που σημαίνει κύρτωμα. Τους κλασικούς και ελληνιστικούς χρόνους ανήκε διοικητικά πότε στη Σπάρτη και πότε στο Άργος. Στους ρωμαϊκούς και στους πρώτους βυζαντινούς χρόνους, χάθηκαν τα ίχνη της πόλης Κύφαντα. Γύρω στα 1000 μ.Χ. εμφανίστηκε νέος οικισμός στην περιοχή με το όνομα Κυπαρισσία ή Κυπαρίσσι. Η ονομασία Κυπαρίσσι που επικράτησε κατά την Βυζαντινή περίοδο εμφανίζει δύο εκδοχές: είτε από τα πολλά κυπαρίσσια που φύονται στην περιοχή είτε από το μεγαλογαιοκτήμονα της περιοχής με το όνομα Κυπαρρίση. …
Τα Κύφαντα ήταν γνωστά για ένα από τα σημαντικότερα Ασκληπιεία δηλ. θεραπευτήριο του αρχαίου κόσμου Οι ασθενείς έμπαιναν σε γούρνες λαξευμένες στον βράχο που γέμιζαν με ιαματικό νερό το οποίο ανάβλυζε από το βουνό. Σύμφωνα με την μυθολογία η Αταλάντη χτύπησε με το δόρυ της τον βράχο και άρχισε να αναβλύζει νερό. Σε ιερό σπήλαιο βρισκόταν το μαρμάρινο άγαλμα του Ασκληπιού. Η θέση αυτής της σπηλιάς προσδιορίζεται σήμερα ψηλά στον βράχο, πάνω απ’ το υδραγωγείο και προσεγγίζεται με ανηφορικό μονοπάτι….
Ποιος είναι «ο βράχος του κερατά» φωτο: Θοδωρής Αθανασιάδης/ www.viewsofgreece.gr Αναφέρεται ότι το 1435 ο δούκας της Αθήνας Φράνκο Νέρο Ατζαγιόλι υπήρξε ο ιδιοκτήτης της περιοχής. Φτάνοντας στην τουρκοκρατία το Κυπαρίσσι και τα γύρω χωριά υπέφεραν πολλά δεινά από τις επιδρομές του Ιμπραήμ ο οποίος ισοπέδωσε τον Μοριά. Οι κάτοικοι κατέφυγαν στο χωριό Παλαιοχώρα για να κρυφτούν από τους Τούρκους. Μάταια όμως γιατί τελικά προδόθηκαν από κάποιον Σκεύη, σύμφωνα με τις φήμες. Για τον ίδιο λέγεται ότι είτε τον απείλησαν είτε ότι πουλήθηκε για χρήματα. Οι άνδρες του Ιμπραήμ τον κρέμασαν σε ένα σημείο που σήμερα ονομάζεται «Ο βράχος του κερατά»….

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.